אלבום רכבי כיבוי אש בישראל:

האלבום מספר את סיפורם של רכבי הכיבוי וההצלה שפעלו ופועלים בישראל, משנת 1925 ועד 2015. הוא מכיל תיאורים היסטוריים, סיפורים, אנקדוטות וגזרי עיתונות המתארים את התפתחות הכבאות בארץ ובעולם. האלבום יצא לאור בחודש אפריל 2015, הוא מכיל 250 עמודים צבעוניים מהודרים בכריכה קשה ובהם למעלה מחמש מאות תצלומים ומסמכים נדירים ומרהיבים.

נכתב, נערך והופק בידי סגן טפסר משה שמש, המשרת מזה ארבעה וחצי עשורים כמתנדב בכיר ומשמש גם כמזכיר הוועדה לשימור מורשת הכבאות בישראל.

אלבום רכבי כיבוי אש בישראל משנת 1925 ועד היום

לראשונה בישראל, יצא לאור בחודש אפריל 2015, אלבום רכבי כיבוי אש, אשר מקיף בצבע ובמילים תשעים שנות כבאות בישראל, החל משנת 1925 ועד היום.

האלבום מכיל מעל 500 תמונות של רכבי כיבוי אש, חילוץ והצלה, אשר פעלו ועדיין פועלים בישראל. ביניהם נדירים ביותר וחלקם אף מתועדים לראשונה. הרכבים שירתו ומשרתים בידי שירותי הכבאות וההצלה, צה"ל, מפעלים וחברות גדולים וגורמים אחרים האמונים על כיבוי שריפות והצלת נפש ורכוש. את התמונות מלווים תיאורים היסטוריים, סיפורים, אנקדוטות וגִזרי עיתונות המתארים את התפתחות הכבאות ורכבי הכיבוי בארץ ובעולם.

אין ספק שכל חובב רכב, וכל מי שהרכב האדום עם הצופרים המייללים והאורות האדומים מרטיטים את לבו, ולא חשוב באיזה גיל – ימצאו גם הם עניין עד כדי התרגשות מהמידע והאוסף הראשוניים והייחודיים שמובאים באלבום.

מדברי הברכה של רב טפסר שחר איילון, נציב כבאות והצלה על האלבום: "האלבום מהווה אבן דרך במיסוד ערכי המורשת של הארגון המקצועי היקר והחשוב, שנקרא מערך הכבאות וההצלה בישראל".

מדברי הברכה של רשף ליאור טהרני, יו"ר הוועדה לשימור מורשת הכבאות בישראל, על האלבום:  "באלבום ניתן לראות ולהבין את הפסיפס המוטורי השלם של כל רכבי הכיבוי וההצלה שפעלו בישראל, פסיפס אשר מתחבר באופן ישיר לסיפורי הגבורה של לוחמי האש על דורותיהם".

בעצם הפקת האלבום התגשם חלום שמלווה אותי כבר יותר משלושים שנה. אני מקווה ומאמין שהצלחתי להעביר בדפיו את התשוקה ואת האהבה למקצוע הכבאות ולרכבי הכיבוי, כפי שהם בוערים בי גם היום. אני גא להיות חלק ממשפחת הכבאים בישראל ומודה על שזכיתי להעניק את האלבום לכל המתנדבים, הכבאים, הקצינים, המפקדים והגמלאים, כאות הוקרה על פועלם, מסירותם ואומץ לבם בהצלת נפש ורכוש.

אין ספק כי מדובר ביצירת מופת אשר לראשונה בישראל מתארת את מורשת הכבאות כפי שלא תוארה כאן מעולם!

אלבום חובה לכל כבאי ולכל חובב רכב.

גלריית תמונות: