עגלה ידנית לכיבוי אש במוזיאון לכיבוי אש בחולון.
זוהי רפליקה של עגלות ידניות ששימשו בשנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת, את גדודי הכבאים המתנדבים בתל אביב, בחיפה, בירושלים, בחדרה ברחובות ובמקומות נוספים, לכיבוי שריפות, טרם היותם של רכבי כיבוי אש נפוצים. העגלות עמדו בסככות ששימשו את גדודי הכבאים והן נגררו למקום השריפה בידי שני כבאים.
בעגלה היה ציוד כיבוי אש בסיסי שכלל זרנוקים שיוצרו מבד ומזפת, מזנקים ואביזרים מפליז שהתבססו על השיטה האנגלית, מחבטים, קרס הריסה, וכלי עבודה אחרים כמו דלי מפח, מקוש, את חפירה, חבל סיזל ועוד.
כמובן שלא הייתה כל אחידות בציוד ו/או בעגלות, היות והן נבנו באמצעים עצמאיים של כל אחד מהגדודים. בתצלומים מאותה התקופה ניתן לראות עגלות מסוגים ובגדלים שונים, כאשר על חלקן היו מותקנות משאבות ידניות. לאורך השנים נבנו עגלות נוספות שנגררו ע"י רכב כיבוי קל מהראשונים שהיו בגדודים. בהמשך, נבנו עגלות שנרתמו למשאיות ועליהן היה ציוד רב. מפקדת הג"א בנתה עשרות עגלות שחולקו לגדודי החילוץ והכיבוי שפעלו הערים וביישובים. גופים אחרים בנו עגלות נגררות עם מכלי מים, משאבות וציוד כיבוי והן חולקו לכל היישובים החקלאיים. העגלה נחשפה היום, יום ראשון 25/7/21 לכבודה של תת טפסר רונית ולינעמת-דהאן, יושבת ראש הוועדה לשימור מורשת הכבאות בישראל, במהלך ביקור של אגף המבצעים, במוזיאון לכיבוי אש בחולון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *